Komoly következményekkel jár, ha a gyerek túl korán kezdi az iskolát

3

Pont azok a gyerekek kerülnek túl korán az iskolába, akiknek a legnagyobb szükségük lenne arra, hogy halasszanak. Így már az iskolakezdés előtt csomó minden eldől.

Forrás: shutterstock

Jelentősen javítja az óvodában eltöltött plusz egy év az évvesztes gyerekek iskolai terljesítményét, különösen, ha a szülőknek is csak alacsony iskolai végzettsége van. Ennek ellenére pont az iskolázottabb szülők gyerekei élnek ezzel a lehetőséggel – írja a Defaceto blogon Molnár Tímea Laura, a kanadai University of British Columbia doktorandusza.

hirdetés
hirdetés

2013-ig az évvesztesség határa június 1. volt (azóta már szeptember 1.), ezért Molnár ezt vette alapul, amikor az évvesztes és nem évvesztes gyerekek iskola taljesítményét hasonlította össze.

Kapcsolódó cikkek

A bírósági ítélet után is helyén maradt az óvónő

Komolyan fenyegetik a tiszavasvári szülőket és gyerekeiket

A bíróság ismét megállapította, szegregáció történt

A május 31-én született gyermekek 6 évesen es 3 hónaposan kezdtek iskolába járni, hacsak az óvoda vezetője a szülővel egyetértésben a halasztásról nem döntött. Ezzel szemben a június 1-én született gyermekek jellemzően egy évvel idősebben, 7 évesen es 3 hónaposan léptek iskolába – írja.

Az érettségizett szülők gyerekei nagyobb arányban választják a halasztást, ami jót tesz a gyerek teljesítményének, ám pont az érettségivel nem rendelkező szülők gyerekeinél lenne ez fontosabb. Utóbbiak körében gyakoribbak a kora gyermekkori negatív események, amik iskolaéretlenséghez vezethetnek, például az alacsony testsúllyal születés.

És hogy ez miért lehet így? Molnár szerint az iskolázottabb szülők tájékozottabbak, így tudják, milyen pozitív hatásokkal járhat a halasztás, és nagyobb valószínűséggel győzik meg az óvodapedagógust is erről. A többi gyereknél azonban ez azt jelenti, hogy már iskolakezdés előtt hátrányos helyzetbe kerül társaihoz képest.

(x)

Jó szélben a SZIE hajója

A Szent István Egyetem hajója jó szelet kapott a magyar felsőoktatás regattájában, értékelte az elmúlt tanévet dr. Tőzsér János rektor.  Tovább »

Hozzászólások (3)

frézia

szerintem ez egy nagyon összetett kérdés és nem lehet így kategórikusan kijelenteni. nem lehet ennyire dátumhoz és időponthoz kötni. a magyar vonatkozásban egyébként is 100 éves probléma az óvoda iskola átmenet, konkrétan nem is létezik. mihez képest iskolaérett? hogy tud e már olvasni írni, mire iskolába megy? én azt gondolom hogy amíg az iskola nem hajlandó tudomásul venni hogy az első második osztály a készségek megalapozása és azok gyakorlása a fontosabb addig az óvoda hiába akarja egyetemre készíteni a gyerekeket, csak frusztrált és minden ellen lázadó játszani akaró kisfelnótteket kapunk. - miért kell 45 perc? miért kell heti 30 óra? miért kell annyi kilóra mért anyag és miért nem a játékos tanulás a cél????? és még lehetne sorolni. lehet kutatni, és különböző elméleteket gyártani, én akkor is azt mondom - vannak a világon nagyon jó példák, meg kellene nézni hogy ott mihez képest iskolaérett egy gyermek, önmagához képest, vagy a kategória és kaptafa szerint.

Éva Duplahammer

Nem a szülőnek kellene meggyőzni az óvodapedagógust, hanem fordítva: az óvodapedagógusnak a szülőt! - észérvekkel arról, hogy milyen előnyökkel jár a "későbbi" iskolakezdés.

H Lucy

Thank you for taking the time to provide us with your valuable information. We strive to provide our candidates with excellent care.As always, we appreciate your confidence and trust in us.. http://www.thinkittraining.in/php-training

Új hozzászólás



hirdetés

Idén érettségizel?

Iratkozz fel ÉRETTSÉGI-FELVÉTELI HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel e-mail címeddel

vagy

Csatlakozz Facebookkal:

Szeretnék az eduline.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni.

Már feliratkoztam »
Bezárás

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X