Ez a cikk több mint egy éve frissült utoljára, ezért lehetséges, hogy a tartalma már elavult. Használd a cikk alján lévő kulcsszavakat vagy a keresőt a frissebb anyagok eléréséhez.

Középiskolai rangsor: a száz legjobb gimnázium és szakközépiskola

4

A budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium vezeti a HVG középiskolai rangsorát, ám az első húsz között tíz vidéki intézmény is található. Megjelent a HVG 2014-es listája a száz legjobb középiskoláról.

A budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium, a Szent István Gimnázium, a zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium, valamint a budapesti Eötvös József Gimnázium - a diákok teljesítménye alapján ezek az intézmények állnak a HVG 2014-es középiskolai rangsorának élén.

hirdetés
hirdetés

A Fazekas eredménye nem okozott meglepetést, ez ugyanis az egyetlen a 957 magyar középiskola közül, amely a 10. évfolyamos diákok kompetenciamérésének eredményei, az OKTV-döntőbe jutott tanulók száma és a felvételi eredmények alapján is az első helyen áll. Az összesített rangsor második és harmadik helyezettje, a Radnóti és a Szent István Gimnázium tanulói pedig egyenletesen jó teljesítményt nyújtanak valamennyi téren.

Rangsor

Iskola neve

1.

Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium

2.

ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium (Budapest)

3.

Budapest XIV. Kerületi Szent István Gimnázium

4.

Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium

5.

Budapest V. Kerületi Eötvös József Gimnázium

6.

Városmajori Gimnázium és Kós Károly Általános Iskola (Budapest)

7.

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium (Budapest)

8.

Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium (Budapest)

9.

Lovassy László Gimnázium (Veszprém)

10.

ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola Hatévfolyamos Gimnázium (Budapest)

A vidéki gimnáziumok is jól szerepeltek a középiskolai rangsorban. Bár a legjobb tízbe csak kettő került be, a legjobb húszban már tíz vidéki intézmény szerepel. "Meglepetésre viszont az egyházi iskolák közül egynek sem sikerült az első húsz helyezett közé kerülnie (...) igaz viszont, hogy az egyházi középiskolák egyenletesen jó színvonalúak, mert a legjobb száz magyar középiskola csaknem ötöde, tizennyolc intézmény van egyházi kezekben" - olvasható a kiadványban.

Milyen szempontok alapján állt össze a rangsor?

A rangsorokat a diákok 2012-es tanulmányi és felvételi eredményei, valamint a tanulmányi versenyeken elért helyezésük alapján állították össze. Az összesített rangsor például nyolc – a 10. évfolyamosok kompetenciamérésének eredményei, az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny döntőibe jutott tanulók száma, a kötelező érettségi tárgyakból elért eredmények, valamint a HVG Diploma 2013 felsőoktatási listájának első harminc karára bejutott diákok aránya alapján összeállított – részrangsor felhasználásával készült.

Az alapítványi, az egyházi, a gyakorlóiskolai és a két tannyelvű iskolák listájának összeállításához ugyanezeket az adatokat használták, míg a szakközépiskolák rangsorolásakor a szakmai tanulmányi versenyek, a SZÉTV és az OSZTV 2012-es döntőseinek száma is szempont volt.

"Arról persze nem szabad elfeledkezni, hogy a HVG rangsora a tanulmányi eredmények alapján készült, az oktatás minőségét reprezentáló rangsor. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezek az iskolák feltétlenül a legkedveltebbek a szülők és a tanulók közt. Azt, hogy melyik iskola mennyire diákbarát, és hol érzik magukat a legjobban a diákok, s mennyire érzik azokat magukénak a szülők, ez a rangsor nem tükrözi. Ám szakértők szerint a középiskola választásánál dől el, milyen szakmai pályát fut majd be valaki" - olvasható a kiadványban.

A HVG ettől az évtől – a felsőoktatási rangsorokat tartalmazó Diploma-kiadvány mellett – elkészíti a legjobb középiskolák listáját is. A rangsorok mellett számos interjút, cikket találtok a középiskolai oktatásról, a középfokú felvételiről, sőt a felvételi eljárás menetrendjét is megnézhetitek.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Hozzászólások (4)

Gellért Leinemann

A tananyag mindenhol ugyanaz (szinte). Láttam zsenit szakmunkásban is. A pestiek annyiban vannak jobb helyzetben, hogy könnyebben szelektálnak az inkluzív pedagógia, az SNI, a beilleszkedési zavar és a beolvasztás világában. Amit persze azok találtak ki, akik ilyen burokban nőttek fel...:(

Weisz-Nemcsik Katalin

Kedves Mariann!
Biztos, hogy ezzel dicsekedni kell? Szerintem inkább szánalmas. Lehet, hogyha egy kicsit tanult volna a lenézett jobb, vagy kevésbé jobb gimnáziumban, akkor sokkal jobban, ne adj Isten, kitűnőre is érettségizhetett volna? Amit leírt, az nem a gimnáziumot minősíti, hanem Önt, és nem pozitív értelemben! Annyit még megjegyeznék, hogy a "nagyszerű", vidéki szakközépiskolában annyira talán mégsem tanítottak annyira jól, mindenesetre helyesírásból még van hova fejlődnie!
Félreértés ne essék, nem azt akarom ezzel mondani, hogy csak a budapesti iskolák a jók, és a vidékiek semmit nem érnek, csak az Ön hozzászólására reflektálok!

Gyöngyösi Balázs

Felhívnám a kedves figyelmét Mariann arra, hogy közepesre érettségizni, azt jelenti, hogy 40-59%-ot, illetve, ha emelt szinten vizsgázik az illető 33%-46-ot ér el.
Nem valami fényes eredmény.
Csak...úgy....mondom.

Szakállasné Mariann

Én egy vidéki szakközépbe jártam, majd 4 évet egy pesti iskolában fejeztem be. Megéltem az első 3 év tanulásából, pedig nem voltam jó tanuló, és közepesre érettségiztem, úgy hogy jóformán semmit nem tanultam egy évig. Ennyit a pesti neves intézményről.

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X