Négyezer végzős középiskolás bukott meg az idei érettségin

2

Majdnem négyezren buktak meg a 2017-es tavaszi érettségin, így ők nem kaptak érettségi bizonyítványt.

Forrás: Túry Gergely

A hvg.hu azt írja, Rétvári Bence az Oktatási Hivatal adataira hivatkozva válaszolt Bangóné Borbély Ildikó szocialista politikus kérdésére, amelyben az idei érettségin megbukó diákok számáról érdeklődött. Az államtitkár válaszában arról számol be, hogy idén 3921-en buktak meg az érettségin, így ők érettségi bizonyítványt sem kaptak középiskolai tanulmányaik után.

hirdetés
hirdetés

Rétvári válasza kitér arra is, hogy az idei vizsgaidőszakban összesen 67 015 vizsgázó szerzett érettségi bizonyítványt, így az összes vizsgázó 5,5 százalékának nem sikerült bizonyítványt szerezniük.

Rétvári szerint ezzel a korábbi évekhez képest csökkent a sikertelen érettségik aránya: a tavalyi év tavaszi vizsgaidőszakában 6,3 százalékának, a 2014/2015 . tanév május-júniusi vizsgaidőszakában pedig 7,4 százalékának lett eredménytelen az érettségi vizsgája.

Jó hír a 2018-ban érettségizőknek: mégis használhatják a régi történelmi atlaszt

A 2018-as érettségin is lehet használni a régi történelematlaszokat - tájékoztatta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szerdán az MTI-t. Azt írták: dolgoznak a jogszabálytervezeten, hogy a régi történelematlaszt egy évvel tovább használhassák a diákok. Ez azt jelenti, hogy a 2016/2017-es tanév május-júniusi vizsgaidőszakában használt és a 2015/2016-os tanévben tankönyvjegyzékbe vett középiskolai történelematlaszok is ugyanúgy használhatóak lesznek majd, ahogy az előző tanévben is.

hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hozzászólások (2)

Amirácska

Szerintem a reális arány sokkal nagyobb lenne, ha a tanárok nem segítenének egyes iskolákban a diákoknak, hogy ne bukjanak meg...Mivel az ilyen dolgok viszont mindig kiszivárognak, az utánuk következő évek diákjai sem fogják komolyan venni az egészet, különösen, ha valóban nem fontos nekik, mert bőven elég a papír meg a szakma. Amúgy nem tartom jónak a magyar érettségi rendszert, hiszen általában akiknek jól mennek a reál tárgyak, azoknak nem megy az irodalom, és fordítva. Ezzel nincs is semmi gond. De miért kell történelemből annyi felesleges évszámot, adatot magoltatni MINDENKIVEL, amikor már másnapra elfelejtjük, hiszen az agy szelektál. Helyette inkább a helyes kommunikációra, probléma megoldásra, kreativításra kellene a diákokat nevelni, tisztelni a múltat s jövőt, megismerni a világunkat, más kultúrákat, h értelmesen tudjanak majd együtt dolgozni a jövőben másokkal. De legfőképpen az összefüggéseket kellene látniuk az iskolapadban tanultak és azok való életben való hasznosításuk között, hogy motiváltak legyenek a tanulásban, nem pedig röpdolgozatokkal, időrabló és értelmetlen feleltetésekkel elvenni a kedvüket egy életre a tanulástól.

Valószínű, akik jó bulinak vették az amerikai pocsékságokon felnőve gimnáziumi éveiket! Ez van, tetszettek volna tanulni!!!

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X