Közoktatás Eduline

Tényleg nem tudja a minisztérium, mikor vezetik be az új NAT-ot

Elolvasom

"A szakminisztériumnak fogalma sincs arról, hogy a korábban 2019 szeptemberétől bevezetendőnek gondolt, új Nemzeti alaptanterv egyáltalán mikorra készülhet el, és pláne, hogy mikortól léphet életbe" - így reagált a Civil Közoktatási Platform (CKP) Palkovics László oktatási államtitkár levelére.

Nyelvtanulás Eduline

"A magyar közoktatás Trabantjától elvárni egy Forma1-es győzelmet - ez a kötelező nyelvvizsga"

Elolvasom

„Ha a felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendelet előírásain nem változtatnak, akkor a követelmények között szerepelni fog, hogy 2020-tól senkit sem lehet felvenni a felsőoktatásba, aki nem rendelkezik középfokú (B2 szintű) komplex nyelvvizsgával. A várható megszorítás azonban kirekeszti a továbbtanulásból azokat, akik általános és középiskolai tanulmányaik során nem tudtak megfelelő szintű nyelvtudásra szert tenni – akár iskolai lehetőségeik, akár családi hátterük miatt” – írja a Civil Közoktatási Platform (CKP) állásfoglalásában, amelyet elküldtek Balog Zoltán emberierőforrás-miniszternek. Hozzáteszik: a magyar közoktatás Trabantjától elvárni egy Forma1-es győzelmet - ez a felvételihez kötelezővé tett nyelvvizsga

Közoktatás Eduline

Megdöbbentő, mi mindent fizethetne ki a kormány a lőterekre elkülönített pénzből

Elolvasom

A lőterek létrehozására elkülönített milliárdokból 180 tornatermet lehetne építeni a magyarországi iskolákban, tizenhárom éven át lehetne fizetni ezer gyógy- és fejlesztőpedagógus bérét, de akár 180 ezer darab interaktív táblára is elkölthetné a kormány ezt a pénzt - írja nyolc civil és szakmai szervezet hétfői közleményében.

Közoktatás Eduline

Leckét kapott a tanároktól a helyettes államtitkár, "ez a helyes oktatáspolitika"

Elolvasom

Levélben kéri Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárt a Civil Közoktatási Platform (CKP), hogy a Csépe Valéria által vezetett szakmai csoport mellett bízzon meg egy másik szakmai csoportot is az új Nemzeti alaptanterv kidolgozásával. Leírták a helyettes államtitkárnak, szerintük hogyan kellene megalkotni az alaptantervet.

Közoktatás Eduline

Hemzseg a szakmai hibáktól és hiányosságoktól az új alaptanterv?

Elolvasom

Tizenöt pontban foglalta össze a problémákat az új Nemzeti alaptanterv koncepciójáról szóló elemzésében Nahalka István oktatáskutató, a Civil Közoktatási Platform szakértője, aki többek között azt írja, az új alaptanterv számos fontos kérdéssel egyáltalán nem foglalkozik, és a hosszabb tanév bevezetésének szükségességét sem tudja érvekkel alátámasztani.

1 2 3 4